fredag 30 juni 2017

Sista blomman för i år är nedgrävd...

....men sista spadtaget är inte taget.

Nu är alla blommor och växter i jorden. Den sista (????) att komma i jorden för i år var en luktpion som fick fylla ut en tom plats där det tidigare fanns en klätterhortensia som vägrade att växa.


Annars är rabatterna bara uppfräschade och får fortsätta att växa lite som de vill. 😊




Mina rabatter är förmodligen en trädgårdsmästares värsta mardröm. 😂

Helt oplanerade, vildvuxna och en salig blandning av smått och stort. Det som växer i mina rabatter är kort sagt det som överlever! Och det jag har fått av andra, ytterst få av mina blommor är köpta. Jag kör med återvinningsmetoden även där. 😀 Dvs när andra gräver upp sina rabatter eller rensar  dem hamnar blommorna hos mig, lite huller om buller i mina rabatter.

Man kan väl säga att mina rabatter är allt det jag inte är, vilda, upproriska och oorganiserade. Jag älskar dem ändå. 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar