tisdag 27 juni 2017

Det finns inget dåligt väder....

.... bara dåliga kläder.

Sägs det iaf, jag är oändligt less på detta eländiga regnande som envisas med att förstöra min semester.

Men idag vann jag kapplöpningen mot regnet! Tack vare att jag var ute tidigt och fick hjälp av farsan och svärfar så lyfte jag upp det allra sista från trimningen av diket i samma stund som himlen öppnade sig.


Och komposten som tagits över totalt av brännässlor är utgrävd, tömd, lastad på släpet och ivägkörd till soptippen. 😊

Där återstår att lägga markduk, tidningar eller nåt annat i botten innan vi börjar fylla den igen. Jag vill ju inte att brännässlorna ska fortsätta att växa där.



Sist men inte minst så har jag grävt upp en rabatt mot hundgården som helt tagits över av randgräs. Jag har inte bara grävt upp den, jag har dessutom krupit på knä och dragit upp rötter från gräseländet för hand. Och krattat genom den. Eftersom det var helt omöjligt att trassla ut blommorna ut gräsrötterna så åkte de oxå på tippen.

Här blir det istället humle som ska få klättra på gallret och bilda lite insynsskydd och skugga. Och möjligen något annat. Typ aklejor, jag kan inte få nog av denna vackra planta med så sköra och fina blommor i mängder. 😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar